Предимства на динамичния ремаркетинг
За да започнем да говорим за динамичен ремаркетинг, първо трябва да знаем няколко основни понятия: Знаете ли какво е ремаркетинг? Знаете ли какво е динамичен ремаркетинг?
Както ще обясним по-долу, като почти всичко в света на рекламата, има опция за традиционен ремаркетинг и „модерна“ опция, известна като динамична.
Да започнем отначало!
Какво е традиционен ремаркетинг
Ремаркетингът е система, която ви позволява да създавате съобразени или персонализирани реклами за потребители, които преди това са посетили уебсайт.
Това е решение, свързано с Google Adwords с цел постигане на по-добра възвръщаемост на инвестициите (ROI).
Основната полза от ремаркетинга е, че позволява да се достигне отново до потребителя, който в даден момент е посетил онлайн магазин или друг уебсайт, без да завърши процеса на покупка или реализация. Това, което се постига е да запомните и предложите на потенциалния клиент продукта или услугата, към която по някакъв начин е проявявал интерес в даден момент.
Как работи ремаркетингът?
Когато потребител влезе в уеб страница, той се разпознава вътрешно от бисквитка.
Бисквитките са файлове, създадени от уебсайт с малки количества данни, изпратени между издател и получател с двойна цел: да идентифицират всеки посетител и да имат достъп до неговата история на активност.
Информацията, предоставена от бисквитката, позволява на потребителя да бъде добавен към списък за ремаркетинг, който ще служи като ръководство за дисплейна кампания в Google Adwords, която позволява създаването на персонализирани реклами въз основа на действието, което потребителят е предприел на уебсайта.
Динамичен ремаркетинг срещу традиционен ремаркетинг: основни разлики
Има основна разлика между тези 2 вида ремаркетинг кампании. Докато традиционният ремаркетинг насочва миналите ви посетители със статични реклами, динамичният ремаркетинг отива една крачка напред. Той създава реклами и ги показва на минали посетители въз основа на техните предишни взаимодействия с вашия уебсайт.
Например, представете си, че сте собственик на магазин за дрехи и някой е разглеждал вашата колекция от обувки; динамичният ремаркетинг автоматично ще създаде банер с продукта, който са наблюдавали заедно с други подобни продукти.

Защо?
Динамичният ремаркетинг е най-добрият вариант за оптимизиране на вашите кампании и ето защо:
- По-висок CTR (Click-Through Rate): докато показвате колекции от продукти, от които клиентът се е интересувал, имате по-големи шансове да ги върнете обратно във вашия магазин.
- По-висок процент на реализация: показването на персонализирани реклами за всеки клиент увеличава процента на реализация на вашите реклами.
- Помага ви да оптимизирате маркетинговия си бюджет: динамичният ремаркетинг ви позволява да върнете клиенти с по-голяма възможност за реализация. Следователно можете да се уверите, че кликванията са наистина подходящи.
- Помага ви да изградите лоялност на клиентите: когато се насочите към клиент с подобни продукти в сравнение с тези, които преди това са били закупени от вашия магазин, вие запазвате вашата марка в съзнанието им.
- Основното предимство на ремаркетинга е ефективността на кампаниите на ниво реализации. Насочени са потенциални клиенти, които вече са били в онлайн магазина преди, следователно ефективността е по-висока от кампания в AdWords, където се насочваме към много по-широка аудитория.
- Възможно е да се определи времето на валидност на бисквитката, която оставяме в браузъра на клиента. В зависимост от бизнеса това време ще бъде повече или по-малко дълго, с намерението винаги да достигате до клиента в момента, в който е необходимо да направят покупката. Тази ефективност се превръща в възвръщаемост на инвестициите, която като цяло е много по-висока от тази, предлагана от други видове реклама.
Основен недостатък на ремаркетинга
Основният недостатък на ремаркетинг кампанията е, че е бавен процес.
Неговата конфигурация, както видяхме преди, се основава на списъци, които се попълват, докато потребителите разглеждат вашия уебсайт или онлайн магазин. Размерът на списъците зависи главно от броя на посещенията на уебсайта.
За да се увеличи списъкът в началото, обикновено се прибягва до AdWords и Shopping кампании.
С тях се получават първите квалифицирани посетители на уебсайта и оттам се попълват списъците за ремаркетинг.
За бизнес, който инвестира в органично позициониране, ремаркетингът също е чудесен съюзник, тъй като, както видяхме сред неговите предимства, той предлага по-висок процент на реализация в сравнение с други видове кампании с плащане на кликване.
Аспекти, за които трябва да се грижите в кампания за ремаркетинг
Необходимо е много добре да се определи стратегията на една кампания и да се погрижи за нейната конфигурация, за да не се постигне ефект, обратен на желания.
Ремаркетингът ни дава втора възможност за привличане на клиент, но не трябва да злоупотребяваме с рекламите и да притесняваме потребителя, тъй като това би било напълно контрапродуктивно за нашия бизнес.
Различните стратегии за ремаркетинг
Както споменахме, ремаркетингът е система, която, като част от Google Ads, се опитва да се възползва от навигационните данни, получени от бисквитките на потребители, които вече са посетили нашия уебсайт, за да рекламира отново този продукт или услуга, за които са се интересували , но все още не са купени.
За целта се използват различни стратегии за ремаркетинг; най-често срещаният е стандартният ремаркетинг, който се състои в показване на реклама, докато сърфирате в други уебсайтове, които са свързани с дисплейната мрежа.
Други видове ремаркетинг са:
Ремаркетинг при търсене. Появява се, когато потребител, който преди това се е интересувал от нашия продукт, търси в интернет ключови думи, предварително избрани от нас.
По-конкретни стратегии за ремаркетинг. Например ремаркетинг за мобилни телефони, където се показват реклами, свързани с приложения или уебсайтове за смартфони, които потребителят използва или е посетил, или ремаркетинг за видеоклипове, фокусиран върху потребители, които взаимодействат с видеоклиповете, които сме качили в нашия акаунт в YouTube.
Ако искате да изведете кампаниите си на следващото ниво с помощта на динамичен ремаркетинг, ето един от най-добрите инструменти, с които да започнете. С тази автоматизация на реклами за електронна търговия можете да спестите време, за да се съсредоточите върху това, което наистина има значение: растеж и развитие на вашия бизнес.
Много е важно да провеждате ремаркетинг кампании с предишни познания и опит. Въпреки това, трябва да внимавате да не допускате грешки, които убиват вашите кампании за ремаркетинг. Поради тази причина не рискувайте парите си и ни оставете да се погрижим за тях!